از چند روز قبل کاربران فضای مجازی اعلام کردند، اپراتور‌های همراه کشور پیامک‌های کد تایید برای ورود به پلتفرم‌های خارجی مانند تلگرام، اینستاگرام و... را مسدود کرده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جانشین وزیر در امور ارتباطات از مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پیرامون اختصاص باندهای فرکانس به اپراتورهای ارتباطی برای پوشش نسل پنجم تلفن همراه در سراسر کشور خبر داد.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی گفت: با اهدای پروانه‌های خدمات ارتباطی به هفت اپراتور، اپراتورها می‌توانند خدمات یکپارچه شبکه ارائه کنند و این پروانه‌ها تا سال ۱۴۱۰ دارد.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: طی روزهای آینده بسته‌های ویژه اربعین توسط اپراتورها معرفی خواهد شد.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: رتبه بندی کیفی اپراتورها به زودی اعلام می‌شود.
شورای امنیت سایبری پرتغال دستوری صادر کرده که ممکن است اپراتورهای مخابراتی را وادار به عدم استفاده از تجهیزات ۵G چینی در شبکه اینترنت موبایل کند.
مدیرعامل ایرانسل با تشریح تأثیر سهم اقتصاد دیجیتال در اقتصاد جهان گفت: با رشد همه جانبه فناوری‌های دیجیتال، تغییر آشکاری در بین بازیگران اصلی بازارهای جهانی به وجود آمده است.
مدیرعامل ایرانسل در اختتامیه سی‌ویک‌امین کنفرانس مهندسی برق، طی سخنانی، با تشریح تأثیر سهم اقتصاد دیجیتال در اقتصاد جهان تأکید کرد: با رشد همه جانبه فناوری‌های دیجیتال، تغییر آشکاری در بین بازیگران اصلی بازارهای جهانی به وجود آمده است. در سال‌های نه چندان دور، اقتصاد به شدت تحت تأثیر صنایع دیگری بود، اما اکنون شرکت‌های دیجیتال سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند، که این امر منجر به رشد و پیشرفت اقتصاد دیجیتال شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی در حال بررسی است؛ در پی افزایش هزینه‌ها اپراتورها پیشنهادهایی در این باره مطرح کردند که درباره آن اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رایزنی با وزارت صمت و امور خارجه برای فعال سازی تماس تصویری خبر داد و گفت: امکان ارتباط روی اپراتورها فراهم شده است.
آنگونه که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اطلاعیه خود توضیح داد ابتدا باید شبکه اپراتور‌ها با سرور‌های جهانی بر مبنای این سیاست جدید (عدم اعمال ساعت تابستانی) تنظیم شود که از قبل پیش‌بینی‌های لازم بر اساس پیگیری وزارت ارتباطات انجام گرفته و تمام تغییرات لازم در سامانه‌ها و تجهیزات شبکه اپراتور‌ها اعمال شده است.
شرکت ارتباطات زیرساخت از تمهیدات ویژه در راستای سرویس دهی مطلوب به مشتریان و اپراتورها در ایام نوروز خبر داد.
وزارت ارتباطات با محتوای انتقاد از «عدم رعایت شئونات اسلامی و عادی انگاشتن بدحجابی» پرسنل به اپراتور‌ها نامه زده است.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شبهات درباره نامه برخی از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت به این سازمان در خصوص خسارات ناشی از محدودیت اینترنت در ترافیک بین الملل پاسخ داد.
آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات نوشت: پیش بینی کاهش درآمد ده هزار میلیارد تومانی اپراتور‌ها تا پایان سال جاری، افت شدید ارزش سهام بخش تلکام در بورس و مشکلات جدی نقدینگی این شرکت‌ها که بعضا ممکن است در عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران یا تاخیر زیاد در پرداخت حقوق کارکنان نمایان شود، دور از ذهن نیست.
رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست کرد مقوله مهم بازبینی پهنای باند فرکانسی اپراتورها را در دستورکار قرار دهد.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: تاکنون ۹ دارنده پروانه ارایه خدمات ارتباطاتی با ارایه درخواست، برای مشارکت در پروژه ملی فیبرنوری با رگولاتوری تفاهم نامه امضاء کرده اند.
عدم دسترسی به اکسکوینو در برخی اپراتورها
عیسی زارع‌پور گفت: طی یک‌ماه گذشته اینترنت هیچ زمانی سراسری قطع نشد. حتما اپراتور این ضرری که به مشترکین وارد شده است را جبران خواهد کرد. به غیر از دو اپراتور عمده محدودیت ها برداشته شده.
عیسی زارع‌پور گفت: طی یک‌ماه گذشته اینترنت هیچ زمانی سراسری قطع نشد. حتما اپراتور این ضرری که به مشترکین وارد شده است را جبران خواهد کرد. به غیر از دو اپراتور عمده محدودیت ها برداشته شده.
رفع فیلتر برای همه کاربران یک سرویس‌دهنده اینترنت اتفاق نیفتاده است و به طور مثال برخی مشترکین ایرانسل یا مخابرات از عدم اتصال واتس‌اپ بدون ابزار‌های تغییر آی‌پی خبر می‌دهند.
مدیرکل نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد: حجم بسته‌های اینترنت اپراتورها در قالب بازدیدها و بازرسی‌های دوره‌ای و همچنین نظارت بر خط پایش می‌شود.
«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات گفت: «بهتر است آن‌ها در فرمایشات خود بحث‌های کارشناسی را هم در نظر بگیرند. البته اخلاق ما این نیست که گذشته را تخریب کنیم. آن‌ها به طور مثال می‌گویند سرکوب تعرفه اینترنت در ۴ سال گذشته نداشتیم، اما در سازمان تعزیرات پرونده ۱۱۰۰ میلیارد تومانی برای جریمه ۲ اپراتور وجود دارد که به خاطر افزایش اندک تعرفه در سال‌های گذشته بوده است؛ اگر این سرکوب تعرفه نیست پس چیست؟ آیا روا است برای محبوب ماندن، اجازه ندهیم تعرفه‌ها افزایش پیدا کند که در نهایت منجر به عدم توسعه شبکه شود؟»
از چند روز قبل کاربران فضای مجازی اعلام کردند، اپراتور‌های همراه کشور پیامک‌های کد تایید برای ورود به پلتفرم‌های خارجی مانند تلگرام، اینستاگرام و... را مسدود کرده‌اند.
محسن دهنوی نماینده تهران: اپراتورها رفتار متناقض دارند؛ از طرفی می‌گویند پول نداریم و باید تعرفه ها را گران کنیم از طرفی دیگر گزارش می رسد که در اپراتور خرج های غیرضروری با رقم های بالا می‌شود. نگرانیم دولت و اپراتورها بزودی صنعت ارتباطات کشور را به صنعت خودروسازی دیگری تبدیل کنند تا مردم حسرت اینترنت سایر کشورها را داشته باشند

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ